ТЕМА: ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ
РЕЧЕННЯ. КОМА МІЖ ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ
РЕЧЕННЯ
МЕТА:
закріпити знання учнів про однорідні члени речення; розвивати вміння правильно
розставляти розділові при однорідних
членах речення; виховувати культуру мовлення.
ТИП
УРОКУ: формування практичних умінь та навичок.
ХІД
УРОКУ
І. І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1)Перевірка домашніх вправ.
1 група- зачитує речення ,у яких однорідні
члени з’єднані сполучниками;
2 група- зачитує речення з однорідними
підметами й присудками;
3 група- зачитує речення з однорідними
додатками.
2)Бліц-опитування:
Що вивчає синтаксис?
Яка різниця між словосполученням і
реченням?
Що таке граматична основа речення?
Які речення називаються односкладними?
Який член речення виражається іменниками в
непрямих відмінках?
На що вказують означення?
На які запитання відповідає обставина?
Які
два члени речення не утворюють словосполучення?
Які члени речення називаються однорідними?
3) Усне виконання вправи 137
ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
1.Записати речення, підкреслити
відповідною лінією однорідні члени речення.
1)Вітер в гаї нагинає лозу і тополю.
2)Спокійно, розважливо тече розмова. 3)Збирають світлі , золоті меди
веселокрилі та прозорі бджоли. 4)Тягнуться до сонця і квіти, і трави, віти
кучеряві, гори голубі.5)Дзвенить, шумить степ.
Пояснити розділові знаки в реченнях.
2. Гра «Хто швидше?»(до поданих схем
дібрати речення.Та група, яка швидше складе до всіх схем речення,переможе.)
1)О, О, О . 2) О, а
О . 3)О
і О, О і О .
4)О, але О.
3. Робота в групах (самостійно).
1 група виконує вправу 141;
2 група виконує вправу 140;
3 група виконує вправу 139.
Перевірка:
3 група читає речення з
однорідними членам , поєднаними лише інтонацією.
2 група читає речення зі
сполучником і , пояснюють розділові знаки.
1 група вказує , які
сполучники вставляли , які розділові знаки,інтонація.
4. Опрацювання
теоретичного матеріалу (за підручником ст.83).
5. Коментоване
письмо.Зробити синтаксичний розбір речення.
Звертання на Ви до своїх
батьків і до старших та незнайомих людей – це вияв глибокої поваги українців.
Доповніть речення 2-3
своїм, зачитування речень.
ІV.ПІДСУМКИ
Які члени речення
називаються однорідними?
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
*13; 1гр. – впр.144, 2гр.-впр.145, 3гр.- 146.
Немає коментарів:
Дописати коментар