ТЕМА : ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ
РЕЧЕННЯ ДОДАТОК,ОЗНАЧЕННЯ,ОБСТАВИНА
МЕТА:
ознайомити учнів із другорядними членами речення, способом вираження додатка,
означення, обставини;розвивати вміння правильно визначати їх у реченні;
виховувати культуру мовлення.
ТИП
УРОКУ: засвоєння нових знань.
ХІД
УРОКУ
І. І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1)Перевірка домашніх вправ.(По реченню
зачитує керівник кожної групи, визначає граматичну основу, вказує , якою
частиною мови виражені підмет й присудок).
2)Бліц-опитування:
Що вивчає синтаксис?
Яка різниця між словосполученням і
реченням?
Що таке граматична основа речення?
Які речення називаються односкладними?
Коли ставимо тире між підметом і
присудком?
ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
1)Слово вчителя.
Ось нарешті ми
вивчили головні члени речення. Але ще залишились другорядні. Ви гадаєте, що
можна обійтися без них?! Ось послухайте.
Одного разу моєму
товаришу прийшло повідомлення : «Відбудеться засідання. Чекаємо. Розглядатимуть
питання. Прохання .»
Товариш нічого не
зрозумів. А ви?
Через кілька днів
прийшло нове повідомлення: «14 липня о 15 год. Відбудеться засідання
спортивного клубу. Чекаємо Вас у приміщені спорткомплексу «Динамо».
Оргкомітет.»
Яке повідомлення
легше зрозуміти?
2)Робота з
підручником.
а)Виконуємо вправу
114 ;підкреслюємо граматичну основу;котрі речення ,окрім головних,мають ще інші
члени? Як ми їх називаємо?
б) Вивчення
теоретичного матеріалу (*12)
в) Гроно (головні
та другорядні члени речення).
3)Самостійна
робота в групах
1 група – вправа 118,
2 група – вправа 126,
3 група – вправа
128.
Перевірка завдань
(по 1реченню на дошці записують керівники кожної групи, визначають головні й
другорядні члени речення).
4) Творча робота.
Доповніть речення другорядними членами речення.
1.Земля розцвітає
… …. . 2.
… засяяло сонце … . 3. …
хмари розбрелись … .
Підкреслюємо члени
речення.
5)Зауважте, що у
реченні й додаток, і підмет можуть відповідати на питання що? Як їх розрізняти?
Потрібно ставити два питання: до підмета – хто? що? (Н.в.), до додатка – кого? що ?(Зн.в.)
6)Робота біля
дошки.(Записуємо речення, підкреслюємо члени речення.)
Ми любов владаємо
у слово.(додаток)
Слово навчає нас
жить.(підмет)
ІV.ПІДСУМКИ
Назвіть другорядні
члени речення?
На які питання
відповідає додаток? означення? обставина?
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
*12, впр. 1гр – 125, 2гр – 131, 3гр -122.
Немає коментарів:
Дописати коментар