МЕТА:
ознайомити учнів із видами речень за метою висловлювання, навчити правильно
ставити розділові знаки в кожному виді речень; розвивати логічне мислення,
пам’ять; виховувати культуру мовлення.
ТИП УРОКУ:
засвоєння нових знань.
ХІД
УРОКУ
І. І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1)Перевірка домашніх вправ (кожної групи).
2)Бліц-опитування:
Що вивчає синтаксис?
Яка різниця між словосполученням і
реченням?
Що таке граматична основа речення?
Які два слова не утворюють словосполучення?
Що таке підмет, присудок?Назвіть види присудків.
Коли ставимо тире між підметом і присудком?
Які речення називаються односкладними?
3)Оцінювання.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Робота в групах.
1 група складає 2речення із складеним
дієслівним присудком, речення,де ставимо тире між підметом і присудком.
2 група складає 2
речення із складеним іменним присудком ;речення,де ставимо тире між підметом і
присудком.
3група складає 2речення із простим
дієслівним присудком, речення,де ставимо тире між підметом і присудком.
Перевірка та аналіз речень.
IV.ОГОЛОШЕННЯ
ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
1)Вивчення
теоретичного матеріалу (робота з підручником *11)
2)Усне виконання
вправи 101.
3)Робота з
підручником. 1 група виконує вправу 102, 2група – вправу 103, 3 група – вправу
104. Перевірка завдань, пояснення учнів.
4) «Хто
більше» (Самостійно складіть речення за 3
хв.)
1група –
спонукальні речення; 2 група – питальні речення, 3 група – розповідні речення.
V.ПІДСУМКИ
АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ
(згадаймо види речень за метою висловлювання).
РОЗПОВІДНІ ПИТАЛЬНІ СПОНУКАЛЬНІ
ВИДИ
РЕЧЕНЬ
ОКЛИЧНІ НЕОКЛИЧНІ
VІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
*11, впр.
1гр.-99,2гр. – 100, 3гр. -105.
Немає коментарів:
Дописати коментар