ТЕМА:
СПОСОБИ ВИРАЖЕННЯ ПІДМЕТА Й ПРИСУДКА.
ТИРЕ МІЖ ПІДМЕТОМ ТА ПРИСУДКОМ. РЕЧЕННЯ З ОДНИМ ГОЛОВНИМ ЧЛЕНОМ РЕЧЕННЯ
МЕТА:
ознайомити учнів із способами вираження підмета й присудка, навчити правильно
ставити розділові знаки( тире) між підметом та присудком; розвивати вміння
працювати у групах, виховувати культуру мовлення.
ТИП
УРОКУ: засвоєння нових знань.
ХІД
УРОКУ
І. І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1)Перевірка домашніх вправ.(По реченню
зачитує керівник кожної групи, визначає граматичну основу, вказує , якою
частиною мови виражені підмет й присудок).
2)Бліц-опитування:
Що вивчає синтаксис?
Яка різниця між словосполученням і
реченням?
Що таке граматична основа речення?
Які два слова не утворюють
словосполучення?
3)Оцінювання.
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
1)Кожна група записує речення, визначає
граматичну основу,записує схеми.
1 група.
Осінній вітер одгуляв, затих.
2 група.
Хлопці та дівчата принесли у школу квіти.
3 група. Вони красиві й чарівні.
Розглядаємо способи вираження підмета й
присудка.
2)Вивчення теоретичного матеріалу (за
підручником).Намалювання схеми у зошиті учнями «Способи вираження присудка».
3)Слово вчителя.
Якщо підмет і присудок виражені однією
частиною мови (іменником чи інфінітивом), то між ними ставимо тире.
4)Робота біля дошки. (Записуємо речення,
підкреслюємо головні члени речення, визначаємо способи вираження підмета й
присудка.)
Моя колиска –
батьківська хата. Наш народ – океан. Жити – Батьківщині служити. Вірний
приятель – то найбільший скарб. Книжка – маленьке віконце. Стислість – сестра
таланту. Лиш боротись – значить жить.
5) )Вивчення
теоретичного матеріалу (за підручником) «Речення з одним головним членом».
6)Гра «Хто
швидше?»
Кожна група
складає односкладні речення (за 3 хв.). Перевірка завдання,вказують головний
член речення.
ІV.ПІДСУМКИ
Коли ставимо тире
між підметом і присудком?
Які речення
називаються односкладними?
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
диктант.
Немає коментарів:
Дописати коментар